niedziela, 22 września 2013

Nie tylko kamienie.......

nie tylko kamienie "napotkane " na mojej drodze
są początkiem przecudnej przygody z koralikami ,
szkło  również stanowi piękny , tajemniczy  początek....
Spotkałam w SN szkło z Afganistanu  i natychmiast
oczarowały mnie te  cudne niebiesko -zielone  kawałki.
Długo zastanawiałam się , czy kupić, jak je ubiorę, nie byłam pewna...
Zaglądałam , podziwiałam , aż wreszcie  zapytałam wujka google
co  o tym  moim pomyśle sądzi.  Jego odpowiedź była jednoznaczna:
bierz i rób !!!!!    Znalazłam przy okazji  blog KATANINA , gdzie
zobaczyłam  prace , w których użyto szkła afgańskiego. Zajrzyjcie tam , 
bo warto , zobaczycie piękną biżuterię.
Tam doczytałam ,że to jest antyczne szkło sprzed 2000 lat , 
i  tu  pozwoliłam sobie
na skopiowanie tej informacji, mam nadzieję,że KATANINA nie będzie miała
mi za złe ,że to uczyniłam bo nigdzie indziej  nic nie znalazłam :
cyt . "..szkło z czasów Cesarstwa Rzymskiego, niby to tylko szkło, jednak
ze względu na bardzo wysoką jakość i przejrzystość za dawnych czasów 
było uznawane za towar niezwykle luksusowy i stać na nie było jedynie
najzamożniejszych. Niesamowite jest jeszcze to, że wraz z upadkiem 
cesarstwa zapomniano sekret produkcji pięknego szkła.
Dopiero ok XIIw w Wenecji jego historia ponownie ruszyła, 
a rzemieślnicy zamknięci na wyspie Murano doskonalili technikę... 
Nie znaczy to, że przez cały ten czas ludzkość była zupełnie pozbawiona szkła, 
nadal je wyrabiano, chociażby używano szkła wulkanicznego, bo szkło to
przecież stopiony piasek, zapomniano jedynie tajniki jego produkcji, 
które za czasów starożytnych były na niezwykle zaawansowanym poziomie."
Nie wiem ,czy sprostałam zadaniu , ale proszę   zobaczcie jak ten malutki
kawałeczek  antycznego szkła  wygląda  dzisiaj:
 

                                                                      *   *   *


                                                                     *   *   *


                                                                      *   *   *

                               Teraz trochę  z innej beczki : 
                               Piękny niebieski kawałek szkła pokrytego  w części patyną 
                               ubrałam w  koraliki Toho , fire polish , kuleczki  jadeitu księżycowego ,
                              oponki apatytu  i  ozdobiłam go kroplą / łezką   z mrożonego szkła.
                              Podszyłam go , bo na to zasługuje , srebrną , sztuczną skórką. .

                                                                  *   *   *

                                          Witam serdecznie  nowe obserwatorki , 
                                          pozdrawiam Wszystkich ciepło i  ślę buziaki
                                         za dotychczasowe dobre słowa zostawione 
                                                          pod moimi pracami .
 
                                                                 *   *   *


                             

21 komentarzy:

  1. Bardzo piekny i wartosciowy kawalek antycznego szkla,w przepieknej oprawie,idealnie dobranej na te okolicznosc.Kolory-wprost znakomite.
    Pozdrawiam Serdecznie-Halinka-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halinko, dziękuję , bardzo lubię Twoje komentarze !!!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Różowy Zakątku ! Dziękuję , dawno Cię nie było , tym bardziej dziękuję !

      Usuń
  3. Efekt końcowy bardzo mi sie podoba. Szacun dla szukania nowych możliwości, nowych form. Gratuluję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludwiko ! Serdecznie dziękuję , do końca nie wiedziałam ,cz to będzie udany "kawałek " !!!

      Usuń
  4. Zakochałam sie w tym drobiazgu... niesamowity ten kawałek szkła i jaką ma historię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ataboh ! Wiesz n, jak ważne dla mnie są Twoje opinie !!! Dziękuję !!!

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. AgapeArt , cieszę się,że do mnie zajrzałaś, kolczyki się robią !! Kiedy się spotkamy, może w Ustroniu?? Pozdrawiam serdecznie!!!

      Usuń
  6. Piękne jest to szkło, widziałam je parokrotnie i za każdym razem wywoływało moje zdumienie, jednak zawsze odstraszała mnie cena. Super je oprawiłaś, całość wygląda antycznie i z duszą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bluefairy, ja też oglądałam to szkło i oglądałam , aż wreszcie uległam. Dzisiaj mam już drugi taki trójkącik , ale ten będzie znowu inny.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Violetto, dziękuję , miło mi ,że Ci się podoba !!!

      Usuń
  8. Piękny wisior, ozdobny lecz bardzo delikatny. Pięknie uchwyciłaś duszę tego szkła...

    OdpowiedzUsuń
  9. ZyAnno,dzięki za miłe słowa!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne rzeczy robisz. Oglądam jak zauroczona.
    Dziękuję za odwiedziny na moim blogu:)
    Pozdrawiam
    Sabina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fouzune , serdeczne dzięki za cudny komentarz !!!

      Usuń
  11. Különleges, harmonikus, csodaszép!!! :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. I poraz kolejny szczęka na podłodze po zobaczeniu Twojego wisiora. PRZECUDNY!!!!! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. ja1010, dziękuję Ci za Twój zachwyt !!! Pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń