wtorek, 12 lipca 2016

Bawole oko....

Bawole oko, to czerwonobrunatna lub brunatna ,
nieprzezroczysta odmiana kwarcu, która wykazuje optyczny efekt 
kociego oka w postaci migotliwości.  
Jest ciepłym kamieniem zapewniającym poczucie bezpieczeństwa,  
pobudza pracowitość, zaradność i wytrzymałość. 
To kamień pomocny w leczeniu chorób oczu i dróg oddechowych.  
Chroni przed tzw. "złym okiem".
Informacja pochodzi z :http://www.marmad.pl/category/bawole-oko-kamienie-naturalne-mineraly-do-wyrobu-bizuterii

                                                                                      *   *   *



Ten wisior to niespodzianka dla mojej
Szanownej Pani Ewy.  Parę miesięcy
temu otrzymałam  od Niej srebrny filigran,
ze słowami " ty coś wymyślisz..." .
Długo, bardzo długo nie mogłam nic mądrego
wymyślić. Żaden pomysł nie był godzien ,by być
biżuterią dla Pani Ewy.
Nagle "EUREKA" przecież mogę spróbować
zrobić wisior ,niekoniecznie broszkę .
(bo to była niegdyś broszka ).
Ryzyko  dopasowania płaskiego filigranu
do kamienia się opłaciło.Ciekawa jestem, czy
wisior spodoba się  właścicielce.... mam nadzieję,że tak.
Wisior jest dwustronny,z jednej trochę wypukły,
a z drugiej wklęsły.


                                                                     

  
                                                                                         

                           cyt."  Przeszłość jest historią ,
                                    przyszłość  -  tajemnicą ,
                                    teraźniejszość  - darem.
                                    Pamiętaj, czas spędzony z bliskimi, 
                                    jest wart więcej  niż  wszystkie bogactwa tego świata..."
      

                                                                                   


                                         
                                                                             

3 komentarze:

  1. Pięknie pasuje takie jasne srebro do koloru bawolego oka - ciepłych brązów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak pomyślałam, dlatego wybrałam właśnie taki kamień !!!

      Usuń